środa, 3 lutego 2010

Testy łączności

Moja pierwsza teza (że to wyłączenie DHCP i skonfigurowanie statycznego adresu IP spowodowało problem) upadła - mimo statycznego adresu IP dla WiFi - NET przez siec komórkową śmiga...

No ale klikałem sobie dalej, łączyłem się, rozłączałem i nagle JEST - ta sama sytuacja - jestem połączony, świeci ikonka połączenia sieci komórkowej, strzałki download/upload cały czas świecą jakby trwała transmisja a Net nie działa (strony się nie ładują, poczta się nie synchronizuje)

Dla pewności odłożyłem telefon, poczekałem trochę ponad pół godziny (coby w statystykach była jakaś znacząca wartość), rozłączyłem net przez sieć komórkową i sprawdziłem w serwisie playmobile.pl ile bajtów ubyło: 42,7MB

To było wczoraj - wyglądało tak jakby od razu po połączeniu coś wysycało łącze albo niepoprawnie się połączyło i ani przez chwilę netu nie było.

Niestety dziś mimo usilnych prób nie udało mi się wywołać tej sytuacji...

Ma ktoś pomysł co mogę sprawdzić w telefonie?
Zainstalowałem "top" - może jakiś program akurat będzie szczytowal ;)
Da się jakiegoś sniffera użyć bez rootowania telefonu?

Przez cały tydzień działania po WiFi domowy router zliczył 37MB użyte przez telefon, a teraz w pół godziny 43MB tak więc wątpliwe wydaje mi się, żeby to była kwestia jakichś programów w telefonie - czemu by nie zapychały łącza gdy telefon jest połączony przez WiFi?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz